ارز دیجیتال

رنسانس بازار ارزدیجیتال؛ سود پروژه های کاردانو از ریزش FTX

به گزارش دیلی اکسچنج؛ ریزش صرافی FTX، که زمانی یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارز در جهان بود، رنسانس دنیای دیفای را رقم زد. کاربران هراسان، با عجله در حال تلاش برای برداشت دارایی از صرافی‌های متمرکز و انتقال آن‌ها به کیف پول‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز گوناگون هستند.

در اکوسیستم کاردانو، دو پروژه‌ی دیفای وجود دارند که طی ۳۰ روز اخیر، تعداد کاربران آن‌ها به میزان حداقل ۲۰ درصد رشد داشته است.

اولین پروژه از این گروه، Minswap است. با توجه به داده‌های سایت DappRadar، تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد در تعامل با این پلتفرم، با رشدی ۲۲ درصدی به عدد ۱۶۷۹۱ رسیده است. حجم دارایی روی Minswap نیز با شدتی مشابه رشد کرده است و به ۱۰۱.۶۷ میلیون کاردانو، یا ۷۸.۵ میلیون دلار، رسیده است.

در عین حال، تعداد تراکنش‌های انجام شده توسط این صرافی غیر متمرکز، با شدت بیشتری و به میزان ۳۰.۳ درصد، افزایش یافته است. بنابراین، حجم تراکنش‌ها روی پلتفرم Minswap حدود ۴۱۵۰۰۰ تراکنش بوده است.

یک پروژه‌ی دیگر بر اساس کاردانو، که رنسانس دیفای را تجربه می‌کند، SundaeSwap نام دارد. با توجه به اطلاعات همان منبع، این صرافی غیر متمرکز از رقیب خود جایگاه پایین‌تری دارد اما، به هر حال نرخ رشد دو رقمی را تجربه کرده است. تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد روی این پلتفرم، به ۷۳۶۰ عدد می‌رسد و حجم معاملات ۱۲ میلیون کاردانو، معادل ۹.۵ میلیون دلار در ۶۵۳۵۰ تراکنش برای آن وجود دارد. همچنین، طی ۳۰ روز گذشته هرکدام از ارقام مذکور، به طور میانگین ۲۰ درصد رشد داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که این فاجعه، با وجود عواقب بدی که داشت، منجر به رشد صرافی‌های غیر متمرکز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *