اخبار اقتصادی

نحوه خرید یلدایی خودرو از بورس کالا روزهای پایانی آذر ۱۴۰۱

به گزارش دیلی اکسچنج؛ نحوه خرید یلدایی خودرو از بورس کالا روزهای پایانی آذر ۱۴۰۱ مشخص شده است.

در تمامی خودروهای عرضه شده در بورس کالا هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو است. خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو پروفایل شخصی کنند.

همچنین در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت در مجموع به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزارتومان بعلاوه ۱۲ درصد برای خودروهای اتوماتیک و ۱۳ درصد برای خودروهای دستی بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق، حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی ) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *