اخبار اقتصادی

فروش یلدایی خودرو در بازار سرمایه؛ قیمت پایه شاهین در بورس کالا آذر ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ اطلاعیه سازمان بورس کالای ایران، حاکی از فروش یلدایی خودرو در بازار سرمایه شاهین با قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان است.

آنطور که در پلتفرم‌های آنلاین قیمت خودرو آمده است، شاهین تولید ۱۴۰۱ صفر کیلومتر، حدود ۴۷۸ میلیون تومان قیمت دارد.

در واقع قیمت پایه شاهین در بورس حدود ۱۷۴ میلیون تومان از بازار آزاد ارزان‌تر است. این اختلاف بیش از ۵۷ درصدی با بازار احتمالا بسیاری را ترغیب به ثبت سفارش کند.

اگر تقاضا برای خرید این خودرو بالا باشد که پیش بینی می‌شود چنین باشد، قیمت پایه احتمالا تا نزدیک ۴۰۰ میلیون یا بیشتر نیز حرکت کند.

کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند، باید ۵۰ درصد قیمت پایه آن را در حساب واریز کنند که حدود ۱۵۲ میلیون تومان می‌شود. زمان تحویل این خودرو حدود ۳ ماهه است و خریداران می‌توانند خود را ۲۵ اسفند در اختیار داشته باشند.

باید یادآور شد که اگر چه تاریخ عرضه شاهین چهارشنبه ۳۰ آذر ماه اعلام شده، اما به این معنا نیست که متقاضایان تا همان روز عرضه فرصت درخواست دارند. در واقع ۳۰ آذر معاملات براساس درخواست‌هایی که از قبل ثبت شده انجام می‌شود.

بورسی‌ها تا ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه فرصت ثبت درخواست از طریق کارگزاری خود را دارند. برای انجام این کار داشتن کد بورسی کافی نیست و متقاضیان حتما باید کد بورس کالا داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *