اخبار اقتصادی

بازار چه خوابی برای قیمت طلا و سکه دیده است؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ اگرچه دلار امروز یک پله عقب نشست و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، اما باید دید بازار چه خوابی برای قیمت طلا و سکه دیده است؟

قیمت طلا که وارد کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شده بود، امروز با کمی رشد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پس گرفت و به دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در هر گرم رسید.

قیمت سکه امامی با کمی افزایش به ۳۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید. این قیمت نشان می‌دهد یک ریزش جزئی، می‌تواند قیمت سکه را به کانال ۲۹ میلیون تومان وارد کند.

قیمت تمام سکه بهار آزادی هم ۲۷ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان است. این سکه هفته گذشته وارد کانال ۲۷ میلیون تومانی شد و فعلا در این کانال ماندگار است.

قیمت نیم سکه امروز ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که نسبت به آخر هفته اندکی کاهش قیمت داشت.

قیمت ربع سکه اما کمی افزایشی بود و به ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار تومان رسید. اندکی ریزش در این بخش هم می‌تواند ربع سکه را وارد کانال ۹ میلیون تومانی کند. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

این قیمت‌ها در حالی است که امروز قیمت دلار کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد و به ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

معامله‌گران حرفه‌ای می‌گویند اگر دلار محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد و زیر این رقم بماند، احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار وجود دارد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی -به شرطی که دلار در این محدوده بماند- احتمال کاهش قیمت طلا را در پی دارد.

از دو هفته گذشته تاکنون قیمت طلا و سکه کانال عوض کرده و ریزش قابل توجهی داشته است اما به نظر می‌رسد که معامله‌گران و تحلیلگران فعلا تصور دقیقی از نقشه بازار طلا ندارند و نمی‌دانند گام بعدی این فلز چیست.

چون روزهای گذشته پس از بسته شدن بازارها، انس جهانی طلا کاهش قیمت قابل توجهی داشت. اما این ریزش امروز هم روی بازار هیچ تاثیری نگذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *