اخبار اقتصادی

شروع افزایشی قیمت طلا و سکه در خرداد ۱۴۰۲؛ سیگنال های مهمی که بازار را صعودی می کند

به گزارش دیلی اکسچنج؛ قیمت طلا و سکه، خرداد را افزایشی آغاز کردند.

به نظر می‌رسد برخی سیگنال‌های سیاسی از جمله تنش‌های ایران و افغانستان و احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور از سوی اروپا، قیمت‌ها در بازارهای داخلی را تحت تاثیر فرار داده‌اند.

روند صعودی امروز در بازار دلار، قیمت طلا و سکه را افزایشی کرد. قیمت دلار امروز در بازار آزاد به ۵۲۳۰۰ تومان هم رسید.

هر چند این روزها اخباری از آغاز مذاکرات برجامی به گوش می‌رسد، اما ظاهرا بازار چندان این موضوع را جدی نگرفته است.

در مقابل، تنش‌های میان ایران و افغانستان تحت تسلط طالبان، از یک سود و اخباری که اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه حکومت منتشر شده است، دلار و به دنبال آن طلا و سکه را افزایشی کرده است.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، در این زمینه اذعان داشت: سرمایه‌گذاران بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که همچنان رویکرد فدرال رزرو به صورت داده محور در جریان است.

وی گفت: به عبارتی شواهد تسریع تورم می‌تواند برای طلا در کوتاه مدت یک محرک منفی باشد، زیرا احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر داده‌های نامطلوب برای اقتصاد ایالات متحده می‌تواند خبر خوبی برای طلا در هفته آینده باشد.

وی افزود: موضوع دیگری که سرمایه‌گذاران بایستی به آن توجه نمایند موضوع سقف بدهی تا رسیدن به توافق احتمالی است.

برخلاف امیدها به توافق که اخیرا افزایش یافته ظاهرا مذاکرات جاری بر سر سقف بدهی با موانعی روبرو شده است و تا کنون هیچ لایحه‌ای به رای گیری گذاشته نشده است.

از این رو فقدان توافق و افزایش ریسک نکول در ایالات متحده می‌تواند مقدمات نوسانات مثبت انس جهانی طلا را در کوتاه مدت فراهم نماید و حتی طلا در هفته پیش رو با گپ مثبت بازگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *