اخبار اقتصادی

پرداخت یارانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای این سرپرستان خانوار

به گزارش دیلی اکسچنج؛ یارانه نقدی برای همه افراد مقدار مشخصی نیست؛ یارانه نقدی در تاریخ بیستم هر ماه به حساب یارانه بگیران واریز می شود.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به بهره‌مندی ۵۷۹ خانوار دارای فرزند چند قلویی از خدمات بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلویی، ۵۲ سه قلویی و ۳ خانوار چهار قلویی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

اسدی راد با بیان اینکه پرداخت مستمری به چندقلوها بر اساس بعد خانوار آنان است افزود: خانواده‌های دارای فرزند دو قلویی بعد خانوار ۴ نفره مبلغ ماهانه ۱.۴ میلیون تومان ، ۵ نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و خانواده‌های سه قلو و بالاتر نیز مبلغ یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در هم راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک ۳۰ سال است و میانگین فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری ۵ سال است.

قاسم برجوئی‌فرد، بوشهر را چهارمین استان نابارور کشور دانست و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۶ درصد مزدوجین در کشور متأسفانه با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: سال ۱۴۸۰ ، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و بر اساس نرخ باروری، جمعیت کشور در حال کاهش است.

برجوئی‌فرد از افزایش جمعیت سالمندی خبر داد و اضافه کرد: هزینه نگهداری سالمندان زیاد است و در صورتی‌که همین روند جمعیت پیش رود مطمئناً در آینده با مشکلات متعددی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در توضیح دلیل قطع یارانه نقدی اردیبهشت ماه برخی خانوار می‌گوید: اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *