ارز

سرنوشت بازار ارز ایران در گرو تحریم ها؛ آیا برجام می تواند ترمز قیمت دلار را بکشد؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ رای گیری پارلمان اروپا برای تحریم‌های جدید علیه سپاه امروز است. تحلیلگران معتقدند؛ این اقدام نمی‌تواند قیمت‌ها در بازار سرمایه، به ویژه دلار را در بلند مدت دستخوش تغییر کند. آنچه بر بازار دلار موثر است، تورم و رشد نقدینگی است.

 نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریسی رای دادند. آنها از دولت‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند که این تقاضای آنها را عملی کند.

گفته می‌شود این تصمیم، در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران و ارسال اسلحه از این کشور به روسیه برای جنگ در اوکراین گرفته شده است. وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا هم در واشنگتن این موضوع را بررسی کردند.

از سوی دیگر عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی این اقدام پارلمان اروپا را مخرب توصیف کرد و عنوان کرده که مجلس به این اقدام غیر دیپلماتیک واکنش جدی نشان خواهد داد.

قرارگیری سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی اکنون ۵۹۸ رای مثبت دارد. این نهاد قانونگذاری در اتحادیه اروپا ۷۰۵ کرسی دارد.

به نظر می‌رسد پس از برو بیاهای فراوان، باید برجام را از دست رفته بدانیم و اکنون نهاد پولی کشور باید به دنبال راه دیگری باشد که در مواقع مقتضی، بتواند ترمز دلار را با آن بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *