اخبار اقتصادی

پیش بینی بازار مسکن تا نوروز ۱۴۰۲؛ قیمت هر متر خانه چقدر گران می شود؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ بنا به پیش بینی کارشناسان از بازار مسکن تا نوروز ۱۴۰۲، برخی معتقدند با تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و همراه با افزایش میزان عرضه، وضعیت در بازار مسکن نیز بهبود پیدا می‌کند.

این در حالی است که با پایان سال اول دولت سیزدهم هنوز خبری از ساخت آپارتمان‌های این پروژه نیست و مردمی که پیش‌پرداخت داده‌اند همچنان چشم‌انتظار مانده‌اند.

ایرانیان امسال برای تهیه سرپناه، بیشتر از هر سال دیگری با مشکل مواجه شده‌اند. بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران از بازار مسکن در دی‌ماه، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به ۵۵ میلیون تومان رسیده است!

توان خرید مردم در حوزه مسکن به پایین‌ترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است؛ این بازار هر روز با مشکلات جدیدی مواجه می‌شود که مساله عرضه و تقاضا را با موانعی جدی مواجه کرده است.

پیش بینی بازار مسکن تا ۱۴۰۲

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن در این خصوص گفت: دولت با ارائه بودجه به مجلس و طبق نظر کارشناسان، تورمی ۴۰ تا ۵۰ درصد را برای سال آینده در نظر گرفته است.

وی افزود: وجود معاملات کاسب‌کارانه، وضعیت بازارهای موازی و بازار مسکن را نیز به این تورم اضافه کنید اما با این حال احتمال دارد تا حد زیادی افزایش قیمت را در بازار مسکن شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *