اخبار اقتصادی

تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت انس جهانی طلا در آخرین ماه سال ۱۴۰۱

به گزارش دیلی اکسچنج؛ جو بازار در ابتدای هفته و قبل از انتشار داده‌های تورمی ایالات متحده منجر شد تا طلا هفته را با نوسانات محدود آغاز کند.

با این حال، پس از انتشار گزارش‌های تورمی، نوسانات قیمتی به اوج خود رسید و در نهایت انس جهانی طلا با کاهش قیمت، هفته را به پایان رساند.

 بدون شک مهم‌ترین رویداد در هفته گذشته انتشار داده‌های تورمی ایالت متحده بود. با توجه به انتشار این گزارش به صورت ترکیبی همراه با شاخص تورمی هزینه مصرف کننده (CPI) در بُعد سالانه، در هر دو مورد تورم و تورم خالص بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود.

تحلیل تکنیکال قیمت انس طلا اسفند ۱۴۰۱

حاجی‌ احمدی یکی از کارشناسان حوزه طلا و سکه درباره وضعیت تکنیکال طلا جهانی گفت: از منظر تکنیکی مطابق سناریو تحلیلی که دنبال کردیم، انس جهانی از محدوده مقاومتی ۱۹۶۰-۱۹۵۰ با افزایش فشار فروش عملا وارد فاز اصلاحی شد. این مهم، زمینه را برای کاهش هرچه بیشتر قیمت و در نهایت تحقق اهداف اعلامی (۱۸۷۰ و ۱۸۳۰) فراهم کرد.

وی در انتها افزود: در حال حاضر ریکاوری قیمت در یک ساختار ساید و بعضا با نوسانات مثبت محدود دور از انتظار نیست.

البته باید توجه داشته باشیم که محدوده ۱۸۶۰- ۱۸۷۰ به عنوان مهم‌ترین ناحیه مقاومتی پیش‌روی قیمت قرار دارد و معتبرترین حمایت پیش‌رو در محدوده ۱۸۱۰-۱۸۰۰ است. بنابراین چگونگی واکنش احتمالی قیمت به این نواحی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *