ارز دیجیتال

رکوردشکنی صرافی بزرگ؛ سقوط ۱۰ میلیارد دلاری ارزش بایننس

به گزارش دیلی اکسچنج؛ به دنبال مشکلات پیش آمده برای پکسوس و بایننس، استیبل‌کوین این صرافی به نام دلار بایننس با کاهش ارزش بازاری و تقاضا مواجه شده است.

ارزش بازاری (مارکت کپ) استیبل‌کوین صرافی بایننس با نام دلار بایننس (BUSD) برای نخستین بار در دو سال گذشته، به زیر ۱۰ میلیارد دلار سقوط کرده است. در سوم مارچ سال جاری میلادی، ارزش بازاری این استیبل‌کوین به ۹.۶۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

بالاترین مارکت کپی این استیبل‌کوین معادل ۲۳.۴۹ میلیارد دلار و در تاریخ ۱۵ نوامبر سال گذشته میلادی بوده است. این رکورد تاریخی تنها چند روز پیش از سقوط صرافی بزرگ ارز دیجیتال FTX رخ داد.

دلیل اصلی کاهش ۶.۶۵ میلیاردی ارزش بازاری دلار بایننس از فوریه سال جاری میلادی تاکنون، طرح دعوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه پکسوس است. پکسوس یکی از همکاران صرافی بایننس در ساخت و انتشار این استیبل‌کوین است. این توکن توسط این دو شرکت در سپامبر سال ۲۰۱۹ معرفی شده و سپس از شبکه ERC-20 به شبکه بایننس منتقل شد.

در تاریخ ۱۲ فوریه، خبر ایجاد پرونده‌ای علیه پکسوس به اتهام نقض قوانین حفاظت سرمایه‌گذاران مطرح شد. با دستور دادگاه مالی نیویورک، پکسوس مجبور به توقف مینت و عرضه دلار بایننس شد که به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی کاهش ارزش بازاری این استیبل‌کوین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *