اخبار اقتصادی

روش اعلام حساب های تجاری؛ استثنائات مالیات جدید بر حساب ها

به گزارش دیلی اکسچنج؛ اخبار جدید از مالیات های حساب های تجاری این روز ها افراد زیادی را درگیر خود کرده. یکی از موضوعات مهم پیرامون این خبر روش اعلام حساب های تجاری است.

رئیس بانک مرکزی در آخرین نشست درباره این موضوع از نحوه اعلام حساب‌های تجاری گفت و بیان کرد: اعلام حساب‌های تجاری از سوی خود فعالان اقتصادی انجام می‌ گیرد و آنها در زمانی که سازمان مالیاتی اعلام خواهد کرد، می‌توانند به سامانه مربوطه مراجعه کرده و حساب تجاری خود را ثبت کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. بنابراین زمان و نحوه اعلام حساب‌های تجاری با سازمان امور مالیاتی است.

مطابق این قانون، کلیه اشخاص حقیقی، که در گروه بندی مشاغل مالیاتی، قرار گرفته و همچنین، اشخاص حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، موظف بوده که در سایت صدور صورت حساب الکترونیکی، ثبت نام کرده و صورت حساب های فروش کالا و خدمات خود را به شکل الکترونیکی در این سامانه ثبت نمایند.

رئیس‌کل بانک مرکزی به استثنائات حساب‌های تجاری نیز اشاره کرد و گفت: معامله در بورس مشمول حساب‌های تجاری نیست، همچنین اگر کسی خانه بفروشد و چند میلیارد هم به حسابش واریز شود باز هم شامل حساب‌های تجاری نمی‌شود. صندوق‌های خانگی هم تجاری نیست، کار تجاری به معنی کاسبی و معاملات زیاد مالی است.

مودیان مالیاتی، اعم از حقیقی و حقوقی، که با مصرف کننده نهایی کالاها و خدمات، ارتباط داشته، مانند مغازه های خرده فروشی و پزشکان، ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی(دستگاه کارت خوان) و ثبت نام این دستگاه ها در سایت سازمان امور مالیاتی کشور می باشند.

در نتیجه حساب‌های تجاری به چند روش شناسایی می شود. روش نخست؛ تجاری محسوب شدن حساب‌های متعلق به شرکت‌ها یا همان اشخاص حقوقی است. روش دوم، دریافت حساب‌های تجاری از مودیان مالیاتی است. 

روش سوم، حساب تجاری، حسابی است که بیش از ۱۰۰ تراکنش واریز به آن در ماه انجام شود و در عین حال مجموع رقم ریالی واریزی به حساب ۳۵ میلیون تومان باشد.

  • بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *