ارز دیجیتال

مقرون به صرفه ترین رمزارز بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ معرفی شد

به گزارش دیلی اکسچنج؛ لایت کوین دومین و مقرون به صرفه ترین رمزارز بازار است که چهاردهمین میزان حجم معاملات را در اختیار دارد. 

با نگاهی کوتاه به بازار کریپتو شاید باور اینکه پس از بیت‌کوین قدیمی‌ترین رمزارز بازار لایت کوین است، دشوار باشد. اما سرمایه‌گذاری در رمزارزی صرفا به دلیل سابقه طولانی چندان ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. تحقیق در مورد نحوه عملکرد و ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد هر رمزارز شرط اول سرمایه‌گذاری در آن محسوب می‌شود.

لایت‌ کوین با زمان تراکنش ۲.۵ دقیقه‌ای و کارمزد بسیار کم، انتخاب ایده‌آلی برای انجام تراکنش‌ها به نظر می‌رسد. این رمزارز در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۱ میلادی توسط یک کلاینت متن باز در گیت‌هاب منتشر شد. شبکه لایت کوین نیز پنج روز بعد در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱ میلادی فعال شد.

از زمان معرفی لایت کوین، استفاده و پذیرش این رمزارز در میان کاربران رواج یافته است. به گونه‌ای که لایت کوین در حال حاضر چهاردهمین رمزارز بازار از لحاظ حجم معاملات است.

مانند بسیاری از ارزهای اثبات کار (POW) تعداد لایت کوین های در گردش با استخراج هر بلوک جدید افزایش می‌یابد. تا ژانویه ۲۰۲۱، معادل ۶۶ میلیون واحد لایت کوین از ۸۴ میلیون واحد آن استخراج شد.

طبق تخمین‌ها، بیش از ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا تمامی لایت کوین ها استخراج شوند. دلیل مدت زمان طولانی مذکور نصف شدن قدرت استخراج دستگاه‌های ماینر طی مدت هر چهار سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *