اخبار اقتصادی

لینک ثبت نام سهام عدالت متولیدین ۱۴۰۱؛ شرایط دریافت سهام دولتی نوزادان چیست؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ قرار است نوزادانی که سال ۱۴۰۱ به بعد متولد شده‌اند، سهام دولتی یک میلیون تومانی دریافت کنند.

این افراد برای دریافت سهام دولتی نوزادان باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

بر اساس وعده وزیر اقتصاد، نوزادانی که سال ۱۴۰۱ به بعد متولد شده‌اند مشمول یک میلیون تومان سهام دولتی می‌شوند. اما شرایط دریافت سهام دولتی نوزادان چیست؟

افراد برای ثبت نام سهام دولتی نوزادان، باید به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه کنند.

شرایط دریافت سهام دولتی نوزادان چیست؟

والدین کودکان باید ابتدا وارد سامانه my.gov.ir شوند. در درگاه ملی دولت هوشمند، امکان ثبت نام سهام نوزادان وجود دارد. پس از ورود به این بخش، کدی برای سرپرست خانوار ارسال می‌شود. پس از دریافت این کد، افراد باید به بخش داشبورد سایت بروند و با ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری، اطلاعات فرزندان خود را مشاهده کنند.

گفته می‌شود که اطلاعات تمامی نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ به بعد در این سامانه هوشمند وجود داردو والدین با انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد میتوانند به مرحله بعد بروند و در مرحله آخر، نام بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام را انتخاب کنند.

متقاضیان صندوق‌ها می‌توانند با مراجعه به وبسایت «مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران» نسبت به نوع سرمایه‌گذاری و بازدهی صندوق‌ها در بازه‌های زمانی مختلف اطلاع حاصل کنند.

سهام دولتی نوزادان، شامل همه نوزادانی می‌شود که از سال ۱۴۰۱ به بعد متولد شده‌اند. اما برای اینکه مراجعه یکباره صورت نگیرد، فعلا فقط ثبت‌نام برای نوزادانی فراهم است که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به دنیا آمده‌اند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که این سامانه امکان ثبت نام سهام دولتی نوزادان را فراهم میکند و این مساله ارتباطی به سهام عدالت نوزادان ندارد. بلکه این سهامی است که پس از اجرای قانون حمایت از خانواده، قرار شد به نوزادان پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *