اخبار اقتصادی

جزئیات بسته ۱۰ بندی دولت برای کنترل تورم؛ استیضاح وزرا به کجا رسید؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ وزیر اقتصاد تاکید کرد که ظرف چند روز آینده بسته ده بندی دولت برای مهار تورم و رشد تولید پس از اخذ نظر تشکل های تولیدی و اقتصادی غیر دولتی با حضور رئیس جمهور نهایی و ابلاغ خواهد شد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: جزئیات بسته ده بندی دولت برای مهار تورم و رشد تولید که به تایید مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه رسیده است، امروز برای اخذ نظر تشکل های تولیدی و اقتصادی کشور در اتاق‌های سه گانه ارسال شد، برای اینکه ما نظرات بخش غیر دولتی را هم داشته باشیم و ان شاءالله ظرف روزهای آینده پس از اخذ نظر فعالان بخش غیر دولتی با حضور رئیس جمهور جزئیات این بسته نهایی شده و ابلاغ خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با توجه به هدف گذاری های دقیقی که در بسته ده بندی برای مهار تورم و رشد تولید پیش بینی شده است ما بتوانیم یک سند هماهنگ کننده بین تمام اجزای دولت برای نیل به اهداف شعار امسال داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص استیضاح نیز باید بگویم اولا دولت در مسئله حمایت از وزرا و اعضای کابینه یکدست و هماهنگ و کاملا جدی است. از طرف دیگر حل و فصل واقعی مشکلات اقتصادی به ویژه مسائل فرابخشی مانند موضوع مسکن، موضوع تورم، موضوع خودرو و امثال آن نیازمند دو مقدمه است. در وهله اول مسئله هماهنگی و در وهله دوم مسئله ثبات سیاست ها لازم است. هماهنگی هم در داخل دولت و هم بین دولت و مجلس لازم است. ثبات سیاست ها نیز هم در داخل دولت و هم بین دولت و مجلس ضروری است. حتما در شرایط کنونی اسیتضاح وزرا کمکی به هماهنگی سیاست ها و ثبات سیاست های اقتصادی نخواهد کرد. وزارت خانه ها را برای چندین ماه با چالش های تصمیم گیری مواجه می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر فرصت سال حمایت از تولید از دست خواهد رفت. امیدوار هستیم بهترین تصمیم برای ادامه همکاری بین اعضای دولت و همکاری بین دولت و مجلس اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *