اخبار اقتصادی

چالش های عرضه خودرو در بورس کالا بالا گرفت؛ تکلیف فروش خودرو در بازار سرمایه چه شد؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ درحالی‌که چالش‌های فراوانی بر سر عرضه خودرو در بورس کالا مطرح است، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس از عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا توسط خودروسازان خبر داده است. 

عرضه خودرو در بورس کالا به خودروسازان سپرده شده است. پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفته است: هیچ مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا نیست و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر هر خودروسازی اعلام آمادگی کند می‌تواند خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کند. د

پورابراهیمی همچنین گفته است: در شرایط کنونی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هر وقت بخواهند می‌توانند خودروهای خود را در بورس عرضه کنند و ممنوعیتی برای ارائه خودرو در بورس‌کالا وجود ندارد.

اظهارات وی در حالی‌ست که کشمکش‌های عرضه خودرو در بورس کالا در سال گذشته درحالی پایان یافت که خیال مردم و سهام‌داران از ادامه عرضه خودرو در بورس راحت شد؛ چراکه بعد از تمام فراز و فرودهای عرضه خودرو در بورس کالا و موانعی که ایجاد شد، در نهایت تصمیمی که در جلسه شورای عالی بورس گرفته شد از لزوم ادامه عرضه خودرو در بورس کالا حکایت داشت.

در واقع زمزمه‌های عرضه خودرو در بورس کالا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به گوش می‌رسید تا اینکه در دومین ماه از سال ۱۴۰۱ این موضوع به تحقق پیوست؛ هرچند در بازه زمانی ۱۰ ماهه، یعنی از اردیبهشت تا اسفند سال گذشته انواع و اقسام خودروهای محبوب و نامحبوب در بورس کالا عرضه شد اما آینده عرضه خودرو در بورس همواره در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

حال اما رییس کمیسیون اقتصاد مجلس از عرضه خودرو در بورس با شرطِ انجام این اقدام توسط خود خودروساز خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *