اخبار اقتصادیویژه

نحوه افتتاح حساب وکالتی بدون مراجعه به بانک؛ مهلت ثبت نام حساب وکالتی تمدید شد؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ برای افتتاح حساب وکالتی نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست و می‌توان همه مراحل آن را اینترنتی انجام داد. برای افتتاح حساب وکالتی ابتدا باید وارد سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری شد و پس از آن باید به بخش کارگزاری‌های فعال وارد شد.

در قدم بعد باید کارگزاری مدنظر را انتخاب کرد. با انتخاب کارگزاری کاربر به سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری (EBGO) هدایت می‌شود. اکنون نوبت به آن می‌رسد که کاربر روی گزینه «اخذ کد آنلاین بورس کالا» کلیک کند.

مرحله سوم وارد کردن اطلاعات شخصی کاربر و بارگذاری مدارک مورد نیاز است.

با طی این مرحله،‌ متقاضی ثبت‌نام را برای دریافت کد بورسی تکمیل کرده و در بخش اطلاعات بانکی می‌توان برای افتتاح حساب وکالتی معرفی‌نامه دریافت کرد.

مرحله پنجم، مرحله افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌هایی است که این خدمت را به متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا یا شرکت‌های خودروسازی ارائه می‌دهند. پس از آن باید از طریق سامانه اینترنتی بانک عامل مورد نظر، حداقل ۹۰ میلیون تومان به حساب وکالتی واریز کرد.

آخرین مرحله هم ارائه شماره حساب وکالتی به کارگزاری است.

پس از طی این مراحله و واریز مبلغ مورد نظر، کاربر باید در بازه سوم تا دهم خرداد ماه برای طی مراحل دیگر اقدام کند.

تمدید مهلت ثبت نام حساب وکالتی

تا این لحظه هیچ خبری درباره تمدید مهلت ثبت نام حساب وکالتی منتشر نشده است و بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها، مهلت افتتاح حساب وکالتی ۲۹ اردیبهشت ماه به پایان رسید و متقاضیان فقط تا ساعت ۲۴ همان روز برای این کار فرصت داشتند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *