ارز

فشار بر بازار ارز با افزایش اختیارات بانک مرکزی؛ تلاش حداکثری دولت برای کاهش حداقلی قیمت دلار

به گزارش دیلی اکسچنج؛ روز گذشته و پس از بسته‌ شدن بازارها خبری مبنی بر افزایش اختیارات بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه منتشر شد. آیا نهاد سیاست‌گذار به رسم گذشته در اولین اقدام پس از افزایش اختیارات، فشار بر بازار آزاد و بگیر و ببندهای ارزی را زیاد می‌کند؟

دلار روز گذشته را با نوسان افزایشی به پایان رساند. دیروز قیمت دلار پس از یک هفته کاهش با رشد ۳۰۰ تومانی قیمت، محدوده مقاومتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومانی را شکست و با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان مبادله شد.

کارشناسان اقتصادی مانورها و شوک‌های سیاسی را در هفته‌های گذشته عامل کاهش قیمت دلار می‌دانند و معتقدند این سیاست تکراری است و تاثیر لحظه‌ای و مقطعی بر بازار ارز می‌گذارد. آنها می‌گویند اخبار، معیار اثرگذاری بر تعیین نرخ ارز نیست و تلاش حداکثری دولت منجر به کاهش دو تا سه هزار تومانی قیمت دلار شده است.

روز گذشته و پس از بسته‌ شدن بازارها خبری مبنی بر افزایش اختیارات بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه منتشر شد. این خبر که درباره جزئیات آن اطلاعاتی درج نشده نخستین سیگنال هفته جاری است و باید دید چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در روزهای آینده خواهد داشت.

باید دید آیا نهاد سیاست‌گذار به رسم گذشته در اولین اقدام پس از افزایش اختیارات، فشار بر بازار آزاد و بگیر و ببندهای ارزی را زیاد می‌کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *