ارز

رشد نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودرو دارد ؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ روند رشد نرخ دلار باعث شده تا قیمت انواع خودروهای داخلی به یک ماه قبل برگشته و کاهش قیمت ها متوقف شود.

بازار این هفته خرید و فروش خودرو همانند هفته های گذشته شاهد نوسان قیمتی و رکود در معاملات است. نکته قابل توجه در بازار روند افزایش نرخ دلار است که این موضوع باعث شده تا قیمت انواع خودروهای داخلی به یک ماه قبل برگشته و کاهش قیمت ها متوقف شود.

پیش از این به دلیل کاهش نرخ ارز و صفر شدن معاملات در بازار فروشندگان ترجیح می دادند خودروها را با قیمت پایین تری به فروش برسانند اما در شرایط فعلی گویا از این کار منصرف شده و خودرو در بازار شاهد افزایش قیمت است.

در همین حال، حتی احتمال ابطال آیین‌نامه واردات خودرو مطرح است و تمام ابهامات موجود در کنار آنکه برآورد می‌شود تعداد اندکی خودرو به بازار کشور اضافه شوند، موجب می‌شود افراد امیدی به افت قیمت خودرو با واردات نداشته باشند.

به طور کلی قیمت خودرو که در رالی صعودی اخیر دلار تقریبا بدون تغییر بود، بالاخره صعودی شده است.

شاخص کل قیمت خودروی بورسان طی یک هفته اخیر یک درصد رشد کرده است. به نظر می‌رسد با پایان قرعه‌کشی خودرو که متقاضیان عادی شانس بسیار کمی برای برد در آن داشتند، همچنین ابهامات موجود درباره واردات خودرو و نیز کاهش امیدها به احیای زودهنگام برجام طاقت متقاضیان خودرو طاق شده و به خرید روی آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *