اخبار اقتصادی

برای خرید خودروهای چینی حتماً به این نکات توجه کنید!

به گزارش دیلی اکسچنج؛ خرید خودرو های چینی و وارداتی از جمله خرید ها و معاملات حساس برای علاقه مندان به این حوزه به شمار می‌رود چراکه در خرید این خودرو ها باید نکات لازم را برای بررسی کیفیت خودرو به یاد داشته باشید.

در عین حال پیدا کردن خودرویی زیبا، کم استهلاک و مدرن و خوش استایل در بازار ایران کار آسانی نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد.

صنعت خودروسازی چین تا همین نیم دهه گذشته در بخش فنی عملکرد ضعیفی داشت به طوری که برای مشخصات فنی از فناوری‌های دست چندم ژاپنی، اروپایی و آمریکایی بهره می‌برد. اما امروزه دیگر خبری از آن دوران نیست و صنعت خودروسازی چینی‌ها وارد عصر جدیدی شده است.

چند نکته برای خرید بهتر خودرو های چینی

در مورد تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال بهتر است بدانید موسسه C-NCAP تنها موسسه در چین است که ایمنی خودروهای چینی را مورد بررسی قرار می‌دهد و تا ۵ ستاره به آنها اعطا می‌کند. باید حتما توجه داشته باشید که اغلب خودروهای چینی حداقل دارای ۴ ستاره روی شانه خود هستند.

همچنین باید قبل از این که خودروی چینی بخرید، نسبت قدرت پیشرانه به وزن خودرو را مد نظر قرار دهید. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است بدون در نظر گرفتن این نسبت به وجود بیاید، کاهش کشش خودرو در سربالایی‌ها و مسیرهای جاده‌ای است.

از دیگر نکات مهم این است که برای خرید خودروی چینی عجله نکنید و به محض ورود یک خودروی چینی تازه وارد به کشور برای خرید آن صف نکشید یا ثبت نام نکنید، چرا که ممکن است این خودروهای جدیدالورود مورد استقبال خریداران قرار نگیرند و خیلی زود فروش یا مونتاژ آنها متوقف شود.

همین که خودروی چینی را خریداری کنید از قیمت آن کم خواهد شد. بنابراین بهتر آن است که به جای خرید یک خودروی چینی صفر کیلومتر به دنبال خرید نسخه‌هایی بروید که کارکرد زیر ۱۰ هزار کیلومتر دارند. البته اگر روی خودروی خود حساس هستید باید اقدام به خرید نسخه صفر آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *