ارز دیجیتالویژه

جنجالی دیگر در بازار ارز دیجیتال؛ قطع درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز

به گزارش دیلی اکسچنج؛ طی روزهای گذشته از آبان ۱۴۰۱، خبری مبنی بر غیر فعال شدن پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد از روز بیست‌وچهارم آبان‌ماه از سوی شاپرک منتشر شد.

به‌دنبال انتشار اخبار مربوط به نامه شاپرک در ۱۹ آبان خطاب به شرکت‌های پرداخت‌یار، موجی از مخالفت‌ها از سوی افراد فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به راه افتاد.

انجمن بلاکچین ایران نیز دیروز، ۲۲ آبان، در رابطه با تقابل شاپرک و بانک مرکزی با کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارزها در سال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بیانیه‌ای منتشر کرده و با اشاره به نکاتی درباره عواقب این طرح، نسبت به نابودی فرصت‌های پیش رو در عرصه اقتصاد دیجیتال هشدار داده است.

انجمن بلاکچین در میانه این بیانیه جست‌وجوی عوامل کاهش ارزش پول ملی و ارتباط آن به حوزه تبادل را اشتباه خوانده و نوشته است:

جستجوی عوامل کاهش ارزش پول ملی و ارتباط آن به حوزه تبادل اشتباه است، چراکه حجم تبادلات شفاف سکوهای تبادل نشان از تأثیر جزیی آن در اقتصاد کشور دارد و از طرفی محدودیت‌هایی در برداشت از آن‌ها مدتی‌ است در حال اجرا است.

کسب‌وکارهای رمزارزی با وجود تمام بی‌مهری‌ها، نهایت تلاش خود را برای حفظ حقوق کاربران و جلوگیری از تخلف انجام دادند و حتی با ردیف تعرفه تعیین‌شده اختصاصی، مشغول پرداخت شفاف مالیات نیز هستند.

برای اطلاع از متن دقیق بیانیه و آگاهی از ادامه این مخالفت ها مقاله زیر از دیلی اکسچنج را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *