ارز

جهش قیمتی در بازار ارز نزدیک است؛ آیا قیمت دلار اصلاح می شود؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ برخی تحلیلگران بازار ارز معتقدند روند صعودی قیمت دلار همچنان ادامه دارد و جهش قیمتی در این بازار نزدیک است.

با این وجود یک کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه منتظر حرکت اصلاحی قیمت دلار هستیم، می‌گوید: در حال حاضر قیمت دلار با توجه به روندهای تکنیکالی در سقف است و از سوی دیگر فضای مدیریت بازار توسط دولت و بانک مرکزی وجود دارد.

او با اشاره به تاثیر قیمت دلار از موضوعات سیستماتیک و غیرسیستماتیک می‌افزاید: ریسک‌های سیستماتیک به حوزه بازارهای اقتصادی کشور وابسته است و غیر سیستماتیک حوزه‌های اجتماعی و سیاسی داخل کشور نظیر مذاکرات هسته‌ای برجام و ناآرامی‌های اجتماعی روی آن اثرگذار است.

او ادامه می‌دهد: کشورمان از ابتدای سال تا کنون شرایط رشد دلار را داشته است.

بنابراین دولت‌ها به جای سرکوب قیمتی و جهش یک‌باره باید اجازه دهند این روند رشد به صورت مداوم اما با حرکت‌های اصلاحی کوچک و تدریجی به سمت جلو حرکت کند تا سرمایه‌گذاران معامله‌گران و… برنامه‌ریزی داشته باشند تا بتوانند نظام بازار و اقتصاد ملی را تامین کنند.

این کارشناس اقتصادی درباره روند تصمیم‌گیری برای قیمت دلار ابراز عقیده می‌کند: دولت‌ها به جای دستکاری قیمتی باید اجازه دهند نرخ افزایشی ارزهای خارجی نسبت به پول ملی با‌ روندی مطابق با ساختارها و چارچوب‌های اقتصادی و بازاری تعریف شود. تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی کشور شکوفایی چندانی ندارد، سیر کاهشی ارزش پول ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *