اخبار اقتصادی

رکوردشکنی در بازار سهام ادامه دارد؛ پیش بینی ۳۰ هزار میلیاردی شدن بورس در سال ۱۴۰۲

به گزارش دیلی اکسچنج؛ رکوردشکنی‌های بازار سهام تمامی ندارد؛ در نخستین روز هفته، بازار شاهد معاملات خرد با ارزش بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بود و توانست در بالاترین ارتفاع از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون قرار بگیرد.

آیا این روند در روزهای آینده به ثبت معاملات ۳۰ هزار میلیارد تومانی منجر خواهد شد؟

شاخص کل بورس در نخستین روز هفته توانست با رشد ۲۰ هزار و ۵۶۲ واحدی در پله دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۳۶ واحد قرار گیرد. در همین حال شاخص هم‌وزن نیز رشد امیدوارکننده‌ای را ثبت کرد و با صعود ۱۴ هزار و ۵۲۲ واحدی به سطح ۸۷۰ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

به این ترتیب بازار سهام در حال تجربه روزهای سبز همراه با رشد هماهنگ نمادهای کوچک و بزرگ است؛ اگرچه از رشد یکپارچه نمادها خبری نیست و بر همین اساس تهدید معاملات هیجانی از سر بازار برداشته شده است.

آیا معاملات بازار ۳۰ هزار میلیاردی می‌شود؟ این سوالی است که معامله‌گران و سهامداران این روزها از خود می‌پرسند. ارزش معاملات در هفته‌های اخیر به روزهای اوج بازار در سال ۹۹ نزدیک شده است.

با این تفاوت که از خرید و فروش‌های هیجانی خبری نیست. با این حال اما به دلیل فعال‌شدن محرک‌هایی که گفته شد، به نظر می‌رسد حجم معاملات طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. در این صورت بعید نیست ارزش معاملات نیز بالا رود و بتواند خود را به سقف سال ۹۹ نزدیک کند.

با این حال اما رشد بی‌وقفه بازار طی هفته‌های اخیر، چراغ احتیاط را روشن کرده و نسبت به رخ دادن یک اصلاح نسبتا عمیق هشدار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *